Sunday, August 12, 2007

A Plea For A Noteworthy Campaign

Found this plea for a campaign at Amin , relating to the deaths of a family in Johor Bharu. The originator of this campaign is a Kak_Zar and she is being assisted by a kadetpencen in quite a number of yahoogroups. The idea behind it is to remind each of us - individuals and corporate citizens - to be morally responsible especially in matters relating to the basic needs of a family - any family - in Malaysia. I reproduce the introduction as well as the draft letter here in hope you may join the campaign as well.

"apa kata kita tak bayar / bayar separuh saja bil letrik bulan ni dan
sedekahkan kpd anak-anak yang telah menjadi yatim piatu itu? tulis
kepada syarikat letrik minta izin, kerjasama dan ehsan mereka juga..

contoh surat kepada syarikat letrik untuk merestui sedekah kepada mangsa kebakaran yang ditolak dari bil letrik anda…:"


"Kepada

CEO

Syarikat letrik

Tuan,

Sedekah amal kepada mangsa kejadian kebakaran yang telah menjdai yatim piatu disebabkan rumah mereka terbakar kerana bekalan letrik dipotong

Saya / kami dengan segala hurmatnya memohon jasabaik syarikat korporat tuan untuk menolak bil letrik kami bulan ini sebanyak RM_______________ dan disedekahkan kepada mangasa kebakaran di Kluang yang tersiar dalam Utusan Malaysia pada 9/8/2007. Kami percaya syarikat tuan yang sangat besar tidak akan terjejas dengan kekurangan kutipan hasil bulan ini dan tidak akan jatuh bankrap.

Kami juga percaya syarikat tuan amat prihatin dalam soal-soal kebajikan sosial untuk masyarakat sebagaimana yang iklan-iklan PR syarikat tuan tonjolkan didalam media mega. Kami juga percaya tuan akan merestui sedekah ini sebagai satu uasaha suci CSR syarikat tuan.

Mudah-mudahan dengan sedekah yang tidak seberapa ini syarikat tuan akan diberikan keuntungan yang lebih berlipat ganda lagi dimasa akan datang.

Sekian terima kasih."

No comments: