Wednesday, December 24, 2008

Thank you, Mydin!

Addendum 26.12.08:
Apart from the activities involving hospital visits, assisting victims of natural disasters, the LKKPP either together with Kami Prihatin (BAKiP) or by itself, will try to embark on the project quite similar as stated by lanh14 in the Harakah 22-25 December 2008 issue above.

This project has been discussed in previous meetings several times already and insyAllah, when it does take-off, will assist many more parents of school-going children to lessen their burden. The main huddle to this project is more towards the pick-up points of books contributed rather than the distribution of it.

/end.

**************....*************

The Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Pusat, today took more than 15 needy and lower income families to Mydin Hypermart in USJ, to assist the families in preparing their children's needs for the coming shool-year 2009. Most of the family were picked from the Titiwangsa Parliamentary constituency in KL, while a few were from outside.

Arriving at Mydin, they were greeted by the Corporate Officers and Executives of the hypermart and were given a small briefing by a Mydi spokesman. The families were then taken into the hypermart where they were given vouchers totaling to RM120 per child, a joint contribution from the LKKPP and Mydin.

The families were then treated to lunch at Nasi Kandar Padang Kota, located within the hypermart building.

InsyAllah, Harakah will print this story. More pictures at Pictures-Only.

12 comments:

Pak Idrus said...

Shah, Indeed a great idea. A joy for everyone who participate in the gifts but I think the title should not be 'Thank you Mydin'. Once the giver is mentioned it lost its value. Silence would be golden.

Have a nice day.

Zabs said...

Salam Shah,
Tahniah atas jasa baik anda dalam membantu menjadi acara itu satu kenyataan. Kegembiraan mereka pastinya satu kepuasaan kepada penyumbang. Alhamdulillah.

cakapaje said...

Salam Pak Idrus,

I get your point about the title. Nonetheless, I also believe in order to encourage other organisations to come forward for the needy, the names of contributors ought to be mentioned; it would be good for them too, and it helps to build the relationship.

cakapaje said...

Wa'alaikumusalam Pak Zabs,

Mohon maaf, saya tak dapat menerima sebarang pujiang - saya semata melapurkan. Tahniah atau terima kasih harus diberi kepada MYDIN dan LKKPP, dan tidak dilupa YB Doc Lo'lo' di atas usaha dan sumbangan mereka. Namun, terima kasih. Dan benar, kegembiraan semamangnya terukir di bibir terutama anak-anak.

Eskapisminda said...

Alhamdulillah, bersinar harapan mereka yang menerima bantuan. Lebih2 lagi bantuan ini membantu mereka untuk mula menimba ilmu. Thank you to you and Dr Lo'Lo and everyone yang always strive to make the difference.:)

cakapaje said...

Salam Intan,

Thank you to Doc Lo'lo, the LKKPP and Mydin, actually. ours truly was just a reporter that day.

:: Aku :: said...

Congrats to Dr Lo'lo, the LKKPP and Mydin...tak lupa jugak utk org yg melapor ;D CA...lapuran yg cukup membuka mata organisasi lain utk membuat amal jariah sambil2 ambik untung atas angin :| ...

Sekurang-kurangnya dapat meringankan beban family tu dengan harga barang sekarang yg tak nampak macam nak turun pun...

cakapaje said...

Salam ::Aku::,

Terima kasih. Sebenarnya, ada lagi beberapa organasasi yang giat membuat sumbangan sebegini atau lebih, hanya mereka tidak diberi liputan oleh media.

InsyAllah, LKKP atau Kami Prihatin (BAKiP) akan berusaha lebih pada tahun hadapan. Ini, termasuk juga seperti penulisan lanh14 di Harakah (baru saya tambah) yang telah lama LKKP bincangkan tapi belum dapat laksanakan lagi.

AFRAR YUNUS said...

salam sdra shah,
buatlah kebajikan walau sebesar zarah.
tahniah kepada semua yg terlibat.

cakapaje said...

Wa'alaikumusalam Saudara AFRAR,

Terima kasih. Sememangnya benar, Allah s.w.t. akan mengadili kita dengan segala usaha dan amal kita walaupun sebesar zarah.

hegira said...

salam abg shah.

alhamdulillah. kalau ada banyak lagi yang sebegini kan bagus. jika begitu, tidak ada lagi yang akan meminta minta.

cakapaje said...

Wa'alaikumusalam Alina,

Rasanya memang ada beberapa lagi organisasi yang melakukan bukan ini saja, tapi lebih. Namun, kerana tidak mendapat perhatian media, maka ramai yang tak tahu.

InsyAllah, akan tiba satu hari nanti di mana kita umat Islam, akan tercari cari mereka yang berhak menerima zakat dan sedekah. Memerhatikan pergolakkan dunia, insyAllah, masa itu tidak lama lagi.