Tuesday, February 12, 2008

A Must See!

This is simply a great video produced by - you may not believe it - some ladies! Do watch it and please, if you think it is good too, do copy it onto your blog and spread it wide!

I've put it up here as well, and have included the excerpts from the original sender below.

"Khaulah Azwar" khaulah0809@yahoo.com

Salam.. Pk..Pk knlah wahai rakyat.. moga tak terslh pilihan..

***

"nur sabrina" nursabrina_1313@yahoo.com

assalamualaikum..
ana alu2kan sahabat ke:

http://www.youtube.com/watch?v=iiE2M7U9XU4


montaj ni antara montaj yang disiarkan sms ijtima' nisa bersama timb pres haritu. hasil kerja Nisa' Malaysia jg. ana harap kita smua sama2 dpt sebarkan montaj ni pada mad'u kita di luar sana, sgt berguna utk menyampaikan maklumat. for those yang rasa susah nak jelaskan scr live, this is the right way to explain .
utk pengetahuan smua juga, ana ada montaj2 yang lain juga spt Badar 313 , Young Dai'e, dan amanat timb pres. sape2 yang berminat boleh minta pada ana ye. dlm usaha nak write dlm CD. insya Allah.

17 comments:

Unknown said...

Sorry la kalau disini saya tak setuju dengan video ini. Video ini hanya menunjukkan semua yang naik tapi dengan sengaja menyorok benda-benda yang turun. Saya berjuang untuk keadilan jadi saya tentang ketidakadilan. Kenapa video ini tidak menunjuk satu hakikat yang penting? Hakikatnya ialah KREDIBILITI BN TURUN BANYAK PERATUS. Kena tunjuk la. Contoh:
Kredibilty BN dulu RM25.76 se kilo.
Sekarang, RM0.025 se ton metrik. Baru la adil.

Kerp (Ph.D) said...

hey, i like that song.

so anyway, get rid of Monsoon Cup. Its so obvious that only the stinkin rich gets to enjoy such exclusive fetish when millions are spent annually.

Anonymous said...

yes, yes, hubby dah turun padang bagi flyers, on this, from house to house.
maklumlah, tak semua orang guna internet.

Anonymous said...

Great Video, everyone should see it. 'Kata tak nak' memang kelakar dan betul your statement.

Mior Azhar said...

Salam Bro,
Just came back from grocery shopping with the wife.... mmg taktau nak ckplar, sumer benda mahal2 sekarang...this is so appropriate.. InsyaAllah wil post it on my blog in due time...
This is so priceless... we need to translate it onto flyers and distribute it nationwide...

cakapaje said...

Salam Cikgu,

Memula baca komen Cikgu memang terkejut den dibueknyo :)

But you do have a point actually; there should be a spoof movie on BN, especially those armno lilliputians :)

cakapaje said...

Salam kerp,

You definitely got that right! RM300 million just for some rich and not famous to vacation on Terenganu beach...and that money IS the oil royalty meant for the people of the state!

cakapaje said...

Hi Lee,

Thank you for dropping by. And its great to note your hubby has started moving there, alhamdulillah. Give my regards to him.

By the way, kindly click on New You May Have Missed on Talkonly for the off chance of more news material that could be used. Give my regards to hubby

cakapaje said...

Salam miqdad,

Yeah, alhamdulillah...I fell in love with it on first view. Do spread it please.

cakapaje said...

Salam Pak Mior,

You are now one of our living proof of the authenticity of the video - have to put you under witness protection! lol!

Please, do spread it, thank you :)

Kerp (Ph.D) said...

salam tuan,

eh busy ke? very unlike talkonly la to go a day without any updates.

cakapaje said...

Wa'alaikumusalam bro,

That's is actually a very flattering remark, thank you :)

Sobonarnya, den ado beberapo cerito nak dituleh, tapi malam ni den lotih bonarlah jang...siang tadi satu hari suntuk den dok dalam keleh belajar pasal Mutual Fund tu ha! La ni, den dah pewai :) InsyAllah, esok ado kut lopeh zohor nanti yo. Thanks again.

Kerp (Ph.D) said...

Ooo...that mutual fund you were talking about. i thought it was mere talkonly...hehehe...

no worries, bro. hairan sikit je.

Pak Zawi said...

Salam Shah,
Senag betul untuk berkempen dalam pilihanray ini, tak perlu berucap atau berpidato. Padan sekadar bermain video(youtube) kat layar besar di pos pos supaya semua orang dapat lihat video ini. Bagus juga teknologi sekarang.

cakapaje said...

Wa'alaikumusalam Pak Zawi,

Hehe...memang gitulah caranya sekarang. Terutama bila suara pembangkang dikekang di merata tempat melainkan di Kelantan.

Anonymous said...

Saya rasa adalah tidak wajar untuk dipolitikkan kes budak2 tu kena bunuh atau kena culik.

bagi saya perbuatan tersebut melambangkan ketidakmatangan.

salahhuddin

cakapaje said...

Salam Salahudin,

Maksud politik dalam ertikata sebenar adalah pentadbirang sesabuah masyarakat atau negeri atau negara. Ianya merangkumi pelbagai aspek komuniti dan disebabkan itu, di dalam Islam, politik tidak boleh dipisahkan dari agama. Segala rumusan atau perundangan untuk kebaikan komuniti mesti berpandukan kepada Al-Quran dan Hadith.

Dalam masalah ini, pentadbiran negara kini seperti mengabaikan keselamatan rakyat dengan memperuntukkan perbelanjaan besar kepada projek projek yang tidak memberi manfaat terus ataupun tidak terus kepada rakyat, manakala pada perbentangan budget untuk 2008 baru dipertingkatkan perbelanjaan untuk tujuan keselamatan.

Bayangkan sahaja di Terengganu, dibina Masjid Kristal yang menelan beratus juta ringgit sedangkan Masjid Terapung berada tidak jauh dari situ. Dan Masjid Kristal itu pula hanyalah sebuah bangunan yang tidak pula digunakan untuk tujuan solat! Loh! Kalau wang yang digunakan itu disalurkan untuk mempertingkatkan daya PDRM samada dari segi kursus atau peralatan, bukankah itu lebih baik?

Selain dari adik Nurin dan Shalinie, terdapat lebih ramai anak anak yang telah diculik, diperkosa, dan kemudian dibunuh. Jika pentadbiran negara tidak boleh dipertanggungjawabkan dengan hal ini, siapa harus memikul tanggungjawab itu? Tidak lojik jika ianya diserahkan kepada rakyat sedangkan yang berkuasa dan memegang kuasa adalah pemerintah.

Memang diakui ianya bukan mudah menjadi pemerintah. Namun, janganlah kerana alasan itu mereka mengambil jalan yang mudah.